Biz nasıl öğretiriz ?
Okulumuzda eğitim hedefimiz, çocuklarımızı; duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilen, araştırmacı, meraklı, girişimci, karşılaştığı problemlere çözümler ve alternatifler üretebilen, kendi kendine karar verebilen, kendi haklarına ve başkalarının haklarına saygılı, sahip olduğu potansiyeli maksimum düzeyde kullanabilen, yeteneklerini keşfedebildiği, kendi kendini denetleyebilen bireyler olarak yetiştirebilmektir.
Çocuklarda bu özelliklerin geliştirilmesi için eğitim methodumuzu dünya standartlarında hazırlıyor ve her yıl yaptığımız araştırmalar, takip ettiğimiz yurtdışı kaynaklarıyla geliştiriyor ve güncelliyoruz.
Eğitim içeriğimizle ilgili detaylı bilgiye başlıklara tıklayarak ulaşabilirsiniz.
Eğitim İçeriklerimiz
MAD Art
-
Mad Art, sanat tarihinin önemli sanatçılarını, eserlerini ve yöntemlerini anlatan bir sanat programıdır. Çocuklarımız sadece bu büyük sanatçılar ile tanışmak ile kalmazlar, eserlerini yeniden yorumlayarak hayal güçlerini geliştirirler.
-
Büyük sanat ustalarının başyapıtları hakkında çocuklara verilen eğitim onların zihnini açar ve onlara bir ömür boyu sürecek bir sanat aşkı kazandırır.
-
Picasso ile Kubizm akımını, Leonardo Da Vinci ile portreyi, Osman Hamdi Bey ile Türk sanat tarihini öğrenir ve deneyimler.
-
İlham, eğitim ve proje ile çocuklar yaratıcılıklarını geliştirir.


MAD English
-
Avrupa Dil portfolyosuna uygun ve Total Physical Response (Bütüncül Fiziksel Yaklaşım) metodunu uygulayan programımız ile çocuklar İngilizceyi tıpkı Türkçe’yi öğrendikleri gibi duyarak, konuşarak ve tekrar ederek öğrenir. Yabancı öğretmenler ile verdiğimiz bu eğitim Yabancı dil öğrenimi yerine ikinci dil edinimi olarak tanımlanmaktadır. Türkçe müfredatımız ile sarmal bir yapıya sahip olan ve zengin eğitim materyalleri ile desteklenen İngilizce programımız ile çocuklarımız İngilizceyi içselleştirmekte ve kendilerinden kullanmaya başlamaktadırlar.
-
Oyunlarla, şarkılarla ve İnteraktif drama ile birlikte verdiğimiz bu özel eğitim, öncelikle; çocuğun, başka dil ve kültürlerin varlığının farkına varmasını sağlamaktadır. Günün önemli bir bölümünü İngilizce öğretmenlerimiz ile geçiren çocuklarımız İngilizceyi günlük hayatlarında oynayarak ve eğlenerek öğrenmektedir.
-
Yaş grupları ve gelişim özellikleri dikkate alınarak hazırlanan programımızla çocuklarımız İngilizceyi günlük hayatlarında kendiliğinden kullanmaya başlayarak öğrenmektedir.
-
Çocuklarımız İngilizceyi gün boyu sadece sınıfta değil yemekte, bahçede, tuvalette kullandığı için İngilizceyi tıpkı Türkçeyi öğrendiği gibi duya duya, konuşa konuşa, tekrar ede ede öğrenir. Literatürde bu yöntemin adı “yabancı dil öğretimi” değil “ikinci dil edinimi”dir. Öğrencilerimizin hızlı bir şekilde İngilizce öğrenmelerinin sebebi etkin metodolojimiz, güçlü müfredatımız ve doğal İngilizce ortamımızdır.
Second Step
-
İkinci Adım Programı çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerini desteklemeyi hedefleyen yapılandırılmış, önleyici bir programdır. Okul öncesi (4 yaş), Ana Sınıfı (5 yaş), 1., 2., 3. ve 4. sınıf düzeylerine uygun hazırlanmış programları vardır. Her sınıf düzeyinde Empati, dürtü kontrolü, öfke yönetimi ve problem çözme alanlarına ait farklı alt becerileri geliştirir.
-
Farklı sınıf düzeylerine özel programlar o yaş grubuna spesifik becerileri basitten karmaşığa sıralı bir biçimde öğretirken, sosyal-duygusal gelişim alanında zorlanan çocukları değil, tüm çocukların gelişimini sağlamayı amaçlar.
-
İkinci Adım Programı, çocukların sosyal ve duygusal gelişimlerine verdiği destekle okul ortamındaki şiddeti azaltmayı, olumlu bir sınıf ve okul iklimi yaratmayı, bu sayede öğrenme ortamını olumlu etkileyerek çocukların akademik başarılarını arttırmayı hedefler.
-
Dünyanın 18 ülkesinde 30 milyon çocuğa ulaşan İkinci Adım Projesi, orjinal adı ile Second Step, Commitee for Children tarafından geliştirilmiş bir programdır.


Lions Quest
-
Çocukların beyin yapılarının en hızlı geliştiği ve becerilerin temelinin oluştuğu yaş diliminin 5 yaşa kadar olduğu kanıtlanmış durumdadır. Bu bağlamda sosyal ve duygusal beceriler de bu dönemde oluşmaktadır. Lions Quest programı çocukların 5 temel sosyal duygusal beceri alanını işlemektedir.
-
Çocuklarımızı okul öncesi dönemden başlayarak olumlu davranışlara yönlendirmek üzere eğitimcilerimize, okul çalışanları ile annelere ve babalara destek olmak amacıyla hazırlanmış bir eğitim programıdır.
-
Programımız öncelikle, çocuklarımızın kazanmalarını hedeflediğimiz yeni becerileri kolaylıkla öğrenebilecekleri ve özgürce deneyip, geliştirebilecekleri duygusal açıdan güvenli bir sınıf ortamı yaratmayı amaçlamaktadır. Hedeflenen sınıf ortamının oluşturulmasından sonraki aşamada ise programımızda, grup çalışmaları, paylaşma, yardım etme ve yardım isteme, duygularını tanıma, duygularını ifade etme/vücut dili ile gösterme ve onları kontrol etme (özellikle öfke kontrolü), seçme ve karar verme, başkalarına saygı duyma ve takdir etme becerilerinin geliştirilmesi ile vücudumuzu tanıyarak sağlıklı yaşam bilinci oluşturulması gibi konular yer almaktadır.
-
Düşünme Becerileri:Sorun çözme, eleştirel düşünebilme, karar verebilme, hedef koyma
-
Sosyal Beceriler:Başkalarıyla ilişkilerini geliştirebilme, kendine ve başkalarına saygı duyabilme, arkadaşları ve ailesi ile olumlu ilişkiler geliştirebilme, iyi bir dinleyici olmayı içerir şekilde etkili iletişim kurabilme, kendine güvenme ve sorumluluk alma
MAD Kindermusik
-
Kindermusik çocukların tüm gelişim alanlarını destekleyen özel bir İngilizce Müzik ve Hareket programıdır. 70’den fazla ülkede milyonlarca çocuğun müzik ile bağ kurmasını sağlayan bu müzik programı beyin gelişiminin en kritik yıllarında çocukların büyümelerine ve öğrenmelerine yardımcı olmaktadır.
-
Kindermusik aktiviteleri bir çok duyusal alanı aktive etmek ve beynin farklı alanlarını harekete geçirmek için tasarlanmıştır. Çocuklar Jazz veya Klasik müzik gibi farklı tarzlarda, türlerde ve kültürlerde müzik deneyimleri yaşarlar. Akranları ile etkileşime girerken müzik becerilerinden çok daha fazlasını geliştiren hareket, ritim, vokal ve yaratıcı drama aktivitelerine katılırlar.
-
Çocuklar yaşlarına uygun çeşitli enstrümanları çalmayı ve müzikal sembolleri ayırt etmeyi öğrenirlerken temel müzikal konseptleri olan sesli/sessiz, yüksek/alçak, hızlı/yavaş gibi erken müzik terimlerini öğrenirler.
-
Ders planları test edilmiş ve tekrarlanabilir bir formül kullanılarak geliştirilmiştir. Her derste selamlaşma, hikaye zamanı ve enstrüman çalma gibi bireysel etkinlikler çocukların maksimum katılımı için stratejik olarak yerleştirilmiştir.
-
Tekrarlama ve ritüellerin kurulması, çocukların akış hakkında rahatlık kazanmalarını sağlayarak katılımlarını teşvik eder. Bu süreçte İnce ve kaba motor becerileri, sıra bekleme, grup olma, duygusal yakınlık kurma gibi sosyal becerilerde geliştirir. Bununla beraber Kindermuzik matematik, mantık, iletişim beceriler ve kognitif alanları desteklemektedir.


MAD Math - Math Their Way
-
“Eğer bir metot çocuğa öğretmiyorsa farklı bir şey dene. Çocuğa bak ve işe yarar bir şey bulana kadar öğretme şeklini değiştir” felsefesinden yola çıkılarak 1976 yılında oluşturulmuştur.
-
California Üniversitesi’nin desteklediği Math Their Way Programı, anaokulundan 6. sınıfa kadar matematik eğitiminde öğrencinin çalışmaya katılımını sağlayan aktif matematik eğitimi sağlamaktadır. Küçük yaşlardan itibaren sayı kavramı ile tanışma, karşılaştırma yapma, gruplama yapma, tahminde bulunma, dizi, seri oluşturma, işlem özelliklerini anlama gibi matematikteki temel zihinsel süreçleri göz önüne alarak etkinlikler hazırlanmıştır. Aktiviteler Amerika’daki merkezden öğretmenlere atölye çalışmaları düzenleyerek öğretilir, özel malzemelerle etkinlikler yapılır. Gems fen-matematik programı ile birbirini tamamlamaktadır. Özellikle 1. ve 2. sınıf öğrencileri matematik kavramları ile yeni tanışacağından bu program hem öğrencilerin matematikten zevk almalarını sağlamakta, hem de daha sonraki eğitimlerinde matematiğe karşı olumlu bir tutum edinmelerinin sağlamaktadır.
Eğitim programımızda yer alan Math Their Way metodu ile matematiksel kavramlarla erken yaşta tanışan öğrenciler:
-
Serbest Keşfetme
-
Örüntü Oluşturma
-
Gruplama ve Sınıflandırma
-
Sayma
-
Mukayese etme
-
Grafik Oluşturma
-
Sayıları Algılama basamaklarını aşamalı olarak gerçekleştirirler.
-
Programın amacı çocukların öncelikle doğal materyallerle çalışarak keşifler yapmaları, sembolik öğrenmeden çok kalıcı ve anlamlı öğrenme deneyimleri yaşamaları; öğrenirken eğlenmeleridir.
-
Milli Eğitim Bakanlığı’nın bütün okullarda uygulanan yeni matematik programı malzemeleri ve hedefleri ile uyuşmaktadır. Bu program aktiviteler konusunda öğretmenleri bilgilendirebilir ve yöntem konusunda yardımcı olabilir. Programla ilgili uygulamalar sonucuna göre aktiviteye dayalı matematik eğitimi öğrencilerin temel kavramları doğru anlamalarına, 4 işlem becerisinin gelişmesine ve matematik dersinin çok sevmelerini sağlamaktadır.
MAD Music
-
Kids music orff çalışmaları ile çocukların müzikal yönden gelişmesini sağlar. Aynı zamanda çocukta öğrenme disiplinleri, grup sorumluluğu alma, başkaları ile çalışmayı öğrenme, dikkat becerilerinin ve ritim duygusunun gelişmesini sağlar.
-
Enstruman tanıtımları yapılarak çocukların her enstrümana karşı bilgi sahibi olmasını ve sesleri ayırt etmesini sağlar.
-
Nota eğitimi ile notaları tanıyarak melodi oluşturma, «Müzik Dehaları» programıyla müzik tarihine adını yazdırmış bestecilerimizi tanır ve tanıtır.
-
Ses Deneyi ile çeşitli materyalleri kullanarak sesin değişimini inceleyip kalın ve ince sesleri ayırt eder.
-
Oyun,dans, müzik temasıyla müziği harekete dönüştürürler.


MAD Doğa
-
Dört duvarın dışında da eğitimin yapılabileceği anlayışını benimseyen okulumuz doğa temelli eğitim yaklaşımı ile çocukların yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlıyoruz. Sınıf dışı/ açık alanda eğitimin hava koşullarına rağmen gerçekleşmesiyle çocukların doğa ile bağ kurması çok önemlidir.
-
«En iyi sınıf çatısı gökyüzü olandır!» der Margaret McMillan.
-
Duvarlar ve çatılar tarafından çevrelenmeyen öğrenme alanlarında eğitmen çocuğa rehberlik ederken, asıl olan çocuğun merkezde olduğu sınıf dışı bir öğrenmedeneyimi sunar. Kaşif çocuk oyun oynar, kendi ilgi ve yönelimleri doğrultusunda ormandanve doğadan öğrenir.
Kiko ve El
-
Yaklaşık her beş çocuktan biri, cinsel istismar dahil olmak üzere cinsel şiddet mağdurudur. Çocukların maruz kaldığı cinsel şiddeti önlemeyi hedefleyen, ‘BEŞTE BİR’ kampanyası çerçevesinde Avrupa Konseyi tarafından hazırlanmış bir program ve kitaptır.
-
Bu programla çocuklarımıza kabul edilebilir bedensel temas ile kabul edilemez bedensel temas arasındaki farkı öğrenmelerini sağlarız.
-
Poster, kitap ve kısa film içeren programla çocuklara «hayır» demeyi ve iyi dokunuş, kötü dokunuş kavramlarını öğrenmelerini ve buna uygun davranış geliştirmelerini hedefleriz.


MAD Talks
-
Mad Talks evlilik, cinsellik, iletişim, çocukluk travmaları, yaratıcılık, zeka, çocuk, ebeveynlik gibi birçok konuda alanında uzman kişilerin görüşlerini paylaştığı ve çocuk yetiştirme yolculuğumuzda bize eşlik ettiği bir etkinlik programıdır.
-
“Bir Çocuğu Büyütmek İçin Bir Köye İhtiyaç Vardır” der bir Afrikalı atasözü. Bu kuramdan yola çıkarak ihtiyaç duyduğumuz desteği almamızı, uzman görüşleriyle ebeveynlik ve kişisel gelişim yolculuğumuza katkı sağlar.
MAD Parents
-
Okula Uyum – Hazırlık
-
ŞİFA- Şiddetsiz İletişim
-
Sınır Koyma
Çocuklarımızın eğitimi önce ailede başlar. Okul süreci başlamış çocuğun eğitim ve gelişimini okul- aile iş birliğiyle destekler. Mad Parents velilerimize yönelik eğitimlerin yapıldığı, yaşadığımız güçlüklere birlikte çözümler bulduğumuz, farklı bakış açıları oluşturduğumuz akademik yıl içinde belirlenen tarihlerde gerçekleşen veli eğitim programımızdır.


MAD Mindfulness
-
Mandala
-
Görsel – İşitsel Algı Çalışmaları
-
Nefes Çalışmaları
Okuma Yazma Hazırlık Çalışmaları
Okuma-yazmaya hazırlık çalışmaları algılayabilme, dikkatlerini toplama, kelime dağarcığını arttırma, sözlü anlatımlarını teşvik etme, el ve göz koordinasyonlarını, kalem kullanma becerilerini geliştirme, eşleştirebilme, değişik ilişkiler kurabilme, gruplama, sıralama, eksik tamamlama ve karşılaştırma yapabilme gibi zihinsel işlevleri kolaylaştıracak etkinlikleri kapsar. Kil, çamur, hamur, tuz, kum gibi doğal malzemelerle ince kas gelişimine yönelik çalışmalar yapılarak çocuklarımızın kalem tutma becerileri geliştirilmektedir. Ses çalışmaları ve doğru yazım teknikleri geliştirmeye yönelik çalışmalarla okuma yazma hazırlık süreci desteklenmektedir. Doğada, bahçede, okulda, sınıfta okuma yazma hazırlık çalışmaları gerçekleştirilir.

